ظروف پلاستیکی و لوازم خانگی

کاربرد تزریق پلاستیک در صنعت تولید ظروف پلاستیکی و لوازم خانگی

ظروف پلاستیکی آشپزخانه و لوازم خانگی از محصولات پر استفاده در زندگی روزمره می باشند. سبک بودن، راحتی در جابه جایی و قابل استفاده بودن در فریزر و ماکروویو از مزایا استفاده از ظروف پلاستیکی می باشد. همچنین انواع لوازم خانگی با توجه به طیف گسترده ای که دارد، بسیار استفاده می شود. از این رو تولید کنندگان این محصولات با جامعه هدف بزرگی روبرو هستند.

مواد اولیه ای نظیر پلی اتیلن (PE) ، پلی پروپیلن (PP) ، پلی استایرن (PS) در تولید محصولات پلاستیکی استفاده می شوند.

موارد کاربرد ظروف پلاستیکی:

  • ظروف مسافرتی
  • فریزری
  • قابل استفاده در ماکروویو
  • بسته بندی لوازم آرایشی ، بهداشتی ، دارویی و شیمیایی
  • ظروف درب دار نگهدارنده انواع مواد غذایی
  • و …

به دلیل تولید انبوه و یکسان محصولات پلاستیکی با استفاده از دستگاه های تزریق پلاستیک می توان راه اندازی این خط تولیدی را از کارهای بسیار پرسود دانست.

مراحل تولید ظروف پلاستیکی

قطعات پلاستیکی مختلف فرآیند تولید مخصوص به خود را دارند. به طور کلی برای تولید محصولات پلاستیکی که روزانه با آن ها سرو کار داریم از 3 روش تولیدی استفاده می شود:

  • تزریقی ( Injection Molding)
  • بادی ( Blow Molding)
  • فشاری ( Compression Molding)

قالب گیری تزریقی ( Injection Molding)

این روش یکی از بهترین روش ها برای تولید محصولات پلاستیکی می باشد. در این روش مواد ابتدا در داخل محفظه ای گرم شده و سپس با فشار زیاد توسط دستگاه تزریق پلاستیک، به داخل قالب تزریق می شود، در ادامه مواد در حفره قالب خنک شده و  شکل هندسی قالب را می گیرد. قالب گیری تزریقی کاربرد بسیار گسترده ای دارد، میتوان گفت بیش از 90 درصد از محصولات پلاستیکی با این روش قابل تولید هستند.

قالب گیری بادی ( Blow Molding)

از این روش برای تولید انبوه ظروف پلاستیکی تو خالی نظیر بطری استفاده می شود. در این روش ابتدا لقمه اولیه با تزریق درست شده و سپس در سیستم قالب گیری بادی، باد به داخل آن دمیده شده و شکل هندسی قالب را می گیرد.

این ظروف معمولا ضخامت در تمامی قسمت های جداره ظرف یکسان می باشد.

قالب گیری فشاری ( Compression Molding)

در این روش مواد اولیه پلاستیک به صورت مستقیم روی قالب قرار می گیرند و سپس با فشار ایجاد شده توسط بستن صفحات قالب، شکل هندسی قالب را به خود می گیرند.

تولید لوازم خانگی با دستگاه تزریق پلاستیک

لوازم خانگی از سری محصولاتی می باشد که کاربرد زیادی دارند و باید در تولید آن ها از بهترین متریال استفاده شود. محصولاتی نظیر یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، ظرفشویی، چای ساز،قهوه ساز ، مخلوط کن و … از سری لوازم خانگی پرکاربرد روزمره هستند. قسمت هایی از این لوازم پرکاربرد، پلاستیکی هستند. تولید با کیفیت این قسمت های پلاستیکی می تواند در دوام، زیبایی، کاربری آسان این لوازم تاثیرگذار باشد.

برای تولید این قسمت های پلاستیکی لوازم خانگی نیاز به دستگاهی پیشرفته می باشد که بتواند به بهترین نحو محصولات پلاستیکی را تولید نماید. امروزه دستگاه های تزریق پلاستیک صنعت لوازم خانگی را متحول کرده است و به تولید کنندگان اجازه می دهد تا قطعات سفارشی مدنظر خود را متناسب با نیازهای منحصر به فرد هر وسیله، تولید کنند.

دستگاه های تزریق پلاستیک سری HXM دستگاه های مناسبی برای تولید لوازم خانگی و ظروف آشپزخانه به روش تزریق پلاستیک می باشد. این دستگاه ها در تناژ های 65  الی 2500 ton ساخته شده اند که با توجه به ابعاد محصول تولیدی، جنس مواد اولیه و … پیشنهاد می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت خرید دستگاه با واحد فروش مجموعه ارتباط بگیرید.