قیمت ربات دستگاه تزریق پلاستیک

قیمت ربات دستگاه تزریق پلاستیک

ربات های تزریق پلاستیک در انواع و مدل های مختلفی در صنعت تزریق پلاستیک وجود دارد که در این مقاله به عوامل تاثیر گذار در قیمت ربات دستگاه تزریق پلاستیک میپردازیم

 

1 – نوع ربات

همانگونه که قبلا هم اشاره شد ربات های تزریق پلاستیک در دو نوع top و side در بازار موجود می باشد که نوع ربات side به مراتب گرانتر از ربات های نوع top  بوده و یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت ربات تزریق پلاستیک می باشد .

 

2 – حداکثر وزن قابل تحمل

عامل تاثیر گذار دیگر در قیمت ربات دستگاه تزریق پلاستیک حداکثر وزن قابل تحمل محور آرم ربات تزریق پلاستیک می باشد ، این شاخصه به این معناست که محور آرم (Y) تحمل جابجایی چه مقدار وزن را دارد . یا به عبارتی دیگر وزن تجهیزات نصب شده بروی محور ربات ( شامل تجهیرات IML ، جک های فیلیپ و روتاری بعلاوه وزن محصول) نباید از مقدار وزن پیشنهادی قابل تحمل ارائه شده توسط شرکت سازنده بیشتر باشد ، در غیر اینصورت نیاز به تهیه ربات با تحمل وزن بالاتر می باشیم.

 

3 – طول و تعداد محور ها

بدیهی است یکی از عوامل مهم در انتخاب ربات، تناژ دستگاه تزریق می باشد ، که متناسب با آن طول محور های ربات تغییر کرده، و در قیمت ربات تزریق پلاستیک تاثیر گذار می باشد . همچنین در  ربات های TOP میتوان با توجه به نوع قالب تزریق پلاستیک، ربات های سه محور یا پنج محور (برای قالب های استک stack یا محصولات خاص) را انتخاب نمود .

 

4 – تعداد سروو موتور ها

عامل مهم دیگر در قیمت ربات تزریق پلاستیک، تعداد سروو موتور های به کار رفته در ربات است، هرچه تعداد سروو موتور های ربات بیشتر باشد، قیمت ربات تزریق پلاستیک نیز افزایش می یابد ، به عنوان مثال یک ربات سه محور میتواند دارای یک محور سروو و دو محور سیلندی بوده که نسبت به ربات سه محور سروو دارای قیمت کمتری می باشد .

 

5 – تجهیزات به کار رفته

به عنوان آخرین عامل در قیمت ربات تزریق پلاستیک میتوان به تجهیزات به کار رفته در ربات اشاره نمود، تجهیزاتی مانند درایو ها و سروو موتور ها، ریل ها و واگن ها ، توع استراکچر و آلیاژ به کار رفته در آن، یرد های الکترونیکی و سیستم کنترل کننده ، قابلیت توسعه برد توسط کارت های واسط ، پنل اپراتوری و …

 
 
قیمت ربات

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.